T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
VALİLİK GENEL EMRİ
(2022/1)
a) 4342 sayılı Mera Kanunu,
b) 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu,
c) 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu,
d) 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun,
e) 5326 sayılı Kabahatler Kanunu,
f) 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin yargılanması Hakkında Kanun,
g) 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu,
h) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,
i) 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu,
j) 2872 sayılı Çevre Kanunu,
k) Mera Yönetmeliği,
l) Mera, Yaylak ve Kışlaklarda Otlatma Yönetimi Uygulama Esasları Genelgesi
Mera, Yaylak, Kışlak, Otlak ve Çayırların Kullanımı ile İlgili Genel Esaslar
1 - 4342 sayılı Mera Kanunu gereği İzmir ili sınırları içerisinde bulunan mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırların tespit, tahdit ve tahsis işlemleri ile otlatma planlarının uygulanması ve mera, yaylak ve kışlakların her türlü kiralama işlemleri İl Mera Komisyonu'nca yürütülmektedir. Belediye başkanlıkları, muhtarlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının kiralama yetkisi bulunmadığından kiralama yapmaları durumunda yasal işlem başlatılacaktır.
2- İlimiz genelindeki mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırlara, kış dönemi olan aralık, ocak ve şubat aylarında hayvan sokulması ve otlatma yapılması kesinlikle yasaktır. Kritik periyot olarak belirlenen 15 Şubat/15 Mart (ilkbahar kritik periyodu), 15 Haziran/15 Temmuz (yaz kritik periyodu) ve 30 Ekim/30 Kasım (sonbahar kritik periyodu) tarihleri arasında ise hava koşullarına bağlı olarak İl Mera Komisyonu'nun alacağı yeni bir kararla belirlenecektir. Otlatma mevsiminde mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırlarda kapasitesinin üzerinde hayvan bulundurulmayacaktır.
3- Otlatma mevsimi boyunca İl Jandarma Komutanlığı tarafından çeşitli devriyeler görevlendirilecek, vatandaşların can ve mal güvenliği sağlanacak, ayrıca bu emirde belirtilen hususların yerine getirilip getirilmediği kolluk kuvvetlerince kontrol edilecektir.
4- Mera Kanunu'nun 26. maddesi hükümlerine göre; 2022 yılında İzmir İl Mera Komisyonu'nca tespit edilen otlatma bedeli, kıraç meralarda küçükbaş hayvanlarda en fazla 23,00-TL/baş (yirmiüç TL), en az 10,00.-TL/baş (on TL), büyükbaş hayvanlarda en fazla 39,00-TL/baş, (otuzdokuz TL), en az 14,00-TL/baş (ondört TL ), taban meralarda küçükbaş hayvanlarda en fazla 37,00-TL/baş (otuzyedi TL), en az 18,00-TL/baş (onsekiz TL), büyükbaş hayvanlarda en fazla 73,00.-TL/baş (yetmişüç TL), en az 30,00-TL/baş (otuz TL ) olarak tahsiline, yıllık toplanacak bu ücretlerin en fazla ile en az değerleri arasında belirlenecek miktarların kullanım kolaylığı, ot verimi ve iklim koşullarına bağlı olarak Mera Yönetim Birliklerince kararlaştırılacaktır. Halen faaliyette olan Mera Yönetim Birlikleri ile tahsis işlemleri tamamlanmış ancak Mera Yönetim Birlikleri kurulmamış yerlerde, İlçe Belediyelerince bu amaçla yapılacak tahsilatlar o yerin mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayır alanlarının ıslah ve geliştirilmesi amacıyla Belediye Bütçesinde ayrı bir hesaba gelir kaydedilecek ve amaç dışında kullanılmayacaktır.
5- İlimiz genelinde tahsis çalışmaları devam etmekte olup, tespit, tahdit, tahsis çalışmaları tamamlanan, mera yönetim birliği henüz kurulmamış mahallelerde; o mahallede ikamet eden hayvan sahipleri tarafından mahalle sınırları içerisinde bulunan mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırların kullanımına İl Otlatma planı çerçevesinde devam edilecektir.
6- İlimiz mahallelerinde ikamet eden çiftçi ve hayvan sahipleri, otlatma sezonu içerisinde yerleşim birimine ait mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırların toplam otlatma kapasitesini aşacak şekilde dışarıdan hayvan satın almaları (doğum yoluyla sürü çoğalması hariç) durumunda, satın aldıkları hayvanlar İl Mera Komisyonu'nun izni alınmadan yerleşim biriminde bulunan ve Mera Kanunu kapsamında değerlendirilen taşınmazlardan yararlanamazlar. Bu şekilde izinsiz otlatma yapanlara ve otlatma sezonu dışında mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırlara hayvan sokarak otlatma yasağını ihlal edenlere, 4342 sayılı Mera Kanunun 27. Maddesi hükümleri ile hayvan başına 2022 yılı otlatma mevsiminde yararlanmaya esas küçükbaş ve büyükbaş hayvan için belirlenen otlatma bedelinin 3 (üç) katı ceza olarak uygulanacak ve peşin olarak tahsil edilecektir.
7- İlimizdeki meraların büyük bir kısmının zayıf vasıfta olması, hayvan varlığının yıllar içerisinde önemli miktarda artması ve İlimiz genelinde kışlak vasfında bir taşınmaz olmadığı gibi kışlak uygulamasının da olmadığı, özellikle ilkbahar ve sonbahar kritik dönemlerinde meralar üzerindeki otlatma baskısının ortadan kaldırılarak tahribatın önlenmesi amacıyla otlatma planının uygulandığı, il genelinde ihtiyaç fazlası mera alanı bulunmadığından 2022 yılında İzmir İli genelinde göçerlere büyükbaş ve küçükbaş hayvanlar için mera, yaylak ve kışlaklar kiraya verilmeyecektir.
8- Belediye Başkanları ve Muhtarlar mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırların sınır işaretlerinin korunmasında ve tahsis amacına göre en iyi şekilde kullanılmasının sağlanmasından sorumludur. Ayrıca, Belediye Başkanları ve Muhtarlar ıslah projelerinde öngörülen hususların yerine getirilmesinde kamu görevlilerine yardımcı olmakla ve görevli ve sorumludurlar.
9- Belediye Başkanları ve Muhtarlar 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamında değerlendirilen taşınmazlara müdahale (işgal ve tecavüz) edildiği takdirde, durumu derhal Bakanlık İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne, İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü de Valilik veya Kaymakamlığa bildirmekle yükümlüdürler. Bu makamlarca 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun veya 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun 75 inci maddesi hükümlerine göre gerekli yasal işlemler yapılacaktır.
10- 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamında değerlendirilen taşınmazlar üzerinde kalıcı yapı yapmak yasaktır. Mera, yaylak, kışlak, otlak ve çayırlardan faydalanan kişiler ile faydalanacak olan vatandaş ve/veya sürü sahiplerinin, bu yerleri sürerek, yakarak ve izinsiz yol ve inşaat yaparak tahrip etmeyeceklerdir. Aykırı davrananlar hakkında yasal işlem yapılacaktır.
Yukarıda açıklanan emirlere uymayanlar hakkında diğer kanunlardaki hükümler saklı kalmak kaydıyla, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun 11/a, 11/c ve 66. maddeleri, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nun 265. Maddesi gereğince "Görevi yaptırmamak için direnmek", 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'nun 32. Maddesi gereğince "Emre aykırı davranış", 40. Maddesi gereğince "Kimliği bildirmeme", 41. Maddesi gereğince "Çevreyi kirletme" suçundan, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve ilgili Yönetmelikleri gereğince çevreye verdikleri zararın konusu doğrultusunda Kanunu işlem yapılacak ve idari yaptırım uygulanacaktır. Ayrıca, görevini ihmal eden veya kötüye kullanan Belediye Başkanları, Muhtar ve diğer Kamu görevlileri hakkında 4483 sayılı Memur ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun'a göre Valilik veya Kaymakamlıklarca gerekli işlemler yapılacaktır.
Bu emir, mahallen ilan edilerek vatandaşlarımıza duyurulacak, uygulanmasının temin ve takibi, Kaymakamlıklar, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Orman İşletme Müdürlükleri, Belediye Başkanlıkları ve ilgili diğer resmî kurumlar tarafından ifa edilecektir.
Bilgilerini ve gereğini rica ederim.
Yavuz Selim Köşger
Vali