Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

İZMİR VALİLİĞİ
İZMİR VALİLİĞİ
İZMİR VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valilerimiz İç Kontrol İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Mevzuat
  • İZMİR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Bilgi Edinme Hakkı Hizmet Birimleri Projeler Kamu Yatırım Programları Etik Komisyonu Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
16
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Süleyman Elban
      • Vali Yardımcıları
        • Mehmet Gödekmerdan
        • Ahmet Yılmaz
        • Mehmet Sadık Tunç
        • İsmail Çorumluoğlu
        • Adem Arslan
        • Gökay Özkan
        • Ümit Cavuldak
        • Nur Sevinç Özbek Çakas
        • Görev Bölümü
      • Kaymakamlar
        • Zekeriya Güney
        • Mahmut Halal
        • Murat Mete
        • İbrahim Süha Karaboran
        • Avni Oral
        • Ömer Niğdelioğlu
        • Muzaffer Şahiner
        • Muhammed GÜRBÜZ
        • Mehmet Maraşlı
        • Fatih Görmüş
        • Cevat Gün
        • İhsan Emre AYDIN
        • Kudret Kurnaz
        • Dr. Mehmet ÖZEL
        • Mehmet Özer
        • Hilal Kızılkaya
        • Özkan Demir
        • Musa SARI
        • Onur Alimoğlu
        • Murat Karahan
        • Ediz SÜRÜCÜ
        • Cevat ÇELİK
        • Vedat Yılmaz
        • Kadir Taner Eser
        • Hakan Yavuz ERDOĞAN
        • Mehmet Şerif Olçaş
        • Oğuz Alp ÇAĞLAR
        • Dr. Vural Karagül
        • Adem Çelik
        • Mustafa Gözlet
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İç Kontrol
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • İZMİR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kalite ve Koordinasyon Kurulu
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Defterdarlığı
      • İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Projeler
    • Kamu Yatırım Programları
    • Etik Komisyonu
    • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

İzmir’de “Kentsel Dönüşüm ve Stratejik Yaklaşımlar Kurultayı” Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Mehmet Özhaseki’nin Katılımı ile Gerçekleştirildi.

İzmir Valiliği (BHİ) İzmir’de Turkuaz Medya ev sahipliğinde gerçekleştirilen “İzmir Kentsel Dönüşüm ve Stratejik Yaklaşımlar Kurultayı” Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Mehmet Özhaseki’nin katılımı ile yapıldı. İzmir’in kentsel dönüşüm haritası masaya yatırıldı.
 
Gerçekleştirilen kurultaya Çevre Şehircilik Bakanı Sayın Mehmet Özhaseki’nin yansıra, İzmir Valisi Sayın Erol Ayyıldız, TOKİ Başkanı Sayın Mehmet Ergün Turan, İzmir Milletvekilleri, Çevre Şehircilik İl Müdürü Sayın Selahattin Varan, Oda Başkanları, Turkuaz Medya Grubu Başkanı Sayın Faruk Kalyoncu ve diğer ilgililer katıldı.
Türkiye’de şehir plancılığının gecikmeli olarak başladığını dile getiren Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Mehmet Özhaseki, “Türkiye’de çevre planlaması ilk olarak 1930’lu yıllarda yapılmaya başlandı. 1940’lardan sonra da büyükşehirlerde göç dalgalarıyla karşı karşıya kalındı.  Bu dönemler göçlere karşı önlem alınmadı. Yapılan 100 gecekondudan 5 tanesini yıkılmıştır. Yüzlerce gecekondu inşa edilip, hazine ve vakıf arazileri işgal edilmiş, bu gecekondular engellenememiş, formül geliştirilmemiştir” ifadelerini kullandı.
 
“Birikimimiz, Aklımız, Kaynaklarımız Yeterli”
 
Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Mehmet Özhaseki, “Türkiye’nin yüzde 66’sının 2. Derece deprem bölgesidir. Türkiye’de 7.5 milyon konutun yenilenmesi gerekiyor. 15 senelik bir hedef koyduk. Yılda 500 bin konut dönüştürmek için seferberlik başlatacağız. 5 yıl içinde dönüşümle ilgili çalışmalara baktığımızda 1 milyon civarında bağımsız birimi dönüştürme işine başlamışız. Yeterli değil, karşımızda birçok sorun var. Mevzuattan, yanlış uygulamadan kaynaklanan sorunlar var. Bir an önce çözüm bularak tüm bu sorunları aşmamız lazım. Dönüşecek yapı normalde 1 emsalse, bunu 2 emsal yapıp, yarısı müteahhite yarısı vatandaşa veriliyor. Bu durumda devasa kütleler ortaya çıkıyor ve yeşil alan ile sosyal donatılar düşünülmüyor.  Tüm bunları hesaplayarak yeni bir hedef koyduk. Tüm Türkiye’deki yapı stoğunu göz önünde bulundurduk. 1999 sonrası yönetmeliğe göre inşa edilen yapılar daha sağlam olarak görünüyor. Türkiye’de yenilenmesi gereken bağımsız birim sayısı 7.5 milyon civarında. Bu dönüşümü sağlayacak birikimimiz, aklımız, kaynaklarımız buna yeterli” dedi.
 
“Faizsiz Kredide Yerli Malzeme Kullanana Öncelik Verilecek”
 
Kentsel dönüşüm konusunda belediyelerin “alan bazlı” olarak çalışması gerektiğini belirten Sayın Bakan Özhaseki, belediyeleri bu yönde teşvik ettiklerini belirterek şunları söyledi:
 
“Kentsel dönüşüm yasasının kısa süre içinde çıkacağını ancak bu yasaya herkesin destek vermesi gerekiyor. Bu çalışmaların sürdürülmesi amacıyla belediyelere sıfır faizli krediler verilecek. Söz konusu alandaki çalışmaların hız kesmeden devam etmesi amacıyla İller Bankası ile birlikte büyük bir kaynak oluşturuldu. İller Bankası’nın kaynaklarını kentsel dönüşüm hesabında toplayacağız. Ayrıca İller Bankası’na ait sosyal tesisler satışa çıkarıldı. Kârları, yıllık kullandırdığımız kredi miktarının yarısını buraya aktaracağız. Bu süreçte, kültür merkezi, belediye sarayı, sosyal tesis gibi uygulamaların inşasına kredi verilmeyecek. Dünya Bankası’ndan kredi alınacak. Tüm bunları bir havuza attığımızda ciddi bir meblağ ortaya çıkacak. Belediyelere can suyu olarak bunları vereceğiz. Kapıda bir felaket var biz bunu fırsata dönüştürebiliriz. 500 bin yapıyı yaptığımızda 75 milyar lira piyasaya girecek demektir. Sıfır faizli krediler, yerli ve milli malzeme kullanan projelere öncelikli olarak verilecek. İnşaatlarda kullanılan lambaları, asansörleri yurtdışından getirmeye gerek yok. Kendi sektörlerimize bir can vereceğiz.
 
İzmir Valisi Sayın Erol Ayyıldız: “6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanunla başlayan süreç önemli bir fırsat olarak değerlendiriyorum”
 
İzmir Kentsel Dönüşüm ve Stratejik Yaklaşımı Kurultayında konuşan İzmir Valisi Sayın Erol Ayyıldız, son 50 yılda kente doğru yoğunlaşan mekânsal dağılımların ülke genelinde iyi bir neticede olmadığını söyleyerek konuşmasında şunları söyledi:
“Bu gün geldiğimiz noktada İzmir ilimizin de aralarında bulunduğu birçok kentimiz plansız yapılaşmalar nedeniyle adeta yaşanamaz duruma gelmiştir. Bundan daha önemlisi ülkemizin büyük bölümü birinci derecede deprem kuşağında yer almaktadır. Bu nedenle ülkemizin sosyal yapısı, jeolojik ve sismik durumu ile büyükşehirlerin ulaşım ve trafik alt yapılarının da dikkate alınacağı bir kentsel dönüşümün zorunluluğu hepimizce malumdur.
 
Vatandaşlarımızın daha sağlıklı, güvenli, kaliteli ve modern bir yaşam sürmelerine olanak sağlayacak çözümleri mutlaka ve ivedilikle önceliklerimiz arasında İzmir özeline almamız gerekmektedir. Bu kapsamda 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanunla başlayan süreç önemli bir fırsat olarak değerlendirilmektedir.
 
Kentsel Dönüşüm, her ne kadar mekânsal bir planlamayı ifade ediyorsa da sonuçları itibariyle sosyal etkileri de yoğun olan bir planlamadır. İnsanlarımızın daha sağlıklı, güvenli, kaliteli ve modern bir yaşam sürmelerine olanak sağlamaktadır.
Kentsel Dönüşüme taraf olanların beklentileri ve sonuçlarından etkilenmeleri de bu anlamda farklılıklar göstermektedir. Burada uzlaşının olması beklenen faydayı azamileştirecektir. Ancak hiç kimsenin ve tarafın isteği, bu anlamda bilimin öncesine geçmesi de engellenmelidir. Şehrin kendi yapısı ve estetiği önceliklendirilmelidir. Bu nedenle konunun bilimsel ve teknik tarafının asla göz ardı edilmemesi gerekmektedir.
 
Zira ülkemizin büyük bölümü gibi İzmir ilimiz gibi birinci derece deprem kuşağında yer almaktadır. İzmir ve çevresinde bulunan diri fayların yapısal özellikleri ve nitelikleri kentin büyük depremler üretebilme riskinin yüksek olduğunu göstermektedir. Veriler İzmir’de bina kalitesinin % 3 iyi, % 52 orta ve % 45 zayıf olduğunu ortaya koymaktadır. Yine yapılan araştırmalarda, İzmir İlindeki yapı yaş ortalamasının yaklaşık 26 yıl olduğu, mühendislik hizmeti almamış yapı oranının ise %40-50 olduğu tespit edilmiştir. Yani, veriler yapı stokumuzun yarıya yakının iyi olmadığını göstermektedir. Bu veriler kentsel dönüşümün zorunluluğunu ve ivediliğini bariz ve açık biçimde ortaya koymaktadır.
 
Burada dikkat etmemiz gereken husus; Kentsel Dönüşüm projeleri uygulanırken eski binanın yıkılması-yeni binanın yapılması anlayışı hâkim olmamalı, konu bütüncül bir yaklaşımla ele alınmalı, ekonomik, toplumsal, kültürel boyutlar ile kent kimliği markası ve kent imajı göz ardı edilmemelidir.
Kentsel dönüşüm, sadece bir yıkım ve alan temizliği değil, bir proje ve plan dâhilinde eskimiş, yıpranmış ve afet riski taşıyan alanların üst ölçekli planlar çerçevesinde planlanıp modellenerek yenilenmesi olmalıdır.
 
Bu düşünceyle belli bir bölgede yapılacak tekil uygulamalarla sorunu çözmek yerine, konunun bütüncül planlama ilkeleri çerçevesinde ele alınmasını sağlayacak yaklaşımlar sergilenmelidir” dedi.
 
Gerçekleştirilen “Kentsel Dönüşüm ve Stratejik Yaklaşımlar Kurultayı” sonrası Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Mehmet Özhaseki İzmir Valiliğine geçerek İzmir Valisi Sayın Erol Ayyıldız’ı makamında ziyaret etti. Valilik ziyaretini gerçekleştiren Çevre Şehircilik Bakanı Sayın Mehmet Özhaseki, valilik şeref defterini imzaladı.  
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • YİKOB
  • İlan Portalı
ANA BİNA: İzmir Valiliği Anafartalar Cad. No:2 Konak-İZMİR EK BİNA: Milli Kütüphane Cad. No:33 Kat1-2-6 Konak-İZMİR
Telefon: 0(232) 455 8282 - Fax: 0(232) 441 9183 - e-posta: izmir@icisleri.gov.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız