Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

İZMİR VALİLİĞİ
İZMİR VALİLİĞİ
İZMİR VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valilerimiz İç Kontrol İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Mevzuat
  • İZMİR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Bilgi Edinme Hakkı Hizmet Birimleri Projeler Kamu Yatırım Programları Etik Komisyonu Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
24
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Süleyman Elban
      • Vali Yardımcıları
        • Kamil Köten
        • Mehmet Gödekmerdan
        • Hikmet Dengeşik
        • Ahmet Yılmaz
        • Mehmet Sadık Tunç
        • İsmail Çorumluoğlu
        • Ünal Çakıcı
        • Adem Arslan
        • Hüseyin Karameşe
        • Gökay Özkan
        • Faik Arıcan
        • Ümit Cavuldak
        • Nur Sevinç Özbek Çakas
        • Görev Bölümü
      • Kaymakamlar
        • Zekeriya Güney
        • Mahmut Halal
        • Murat Mete
        • İbrahim Süha Karaboran
        • Avni Oral
        • Ömer Niğdelioğlu
        • Muzaffer Şahiner
        • Mahmut Nedim Tunçer
        • Mehmet Maraşlı
        • Fatih Görmüş
        • Cevat Gün
        • Mehmet Türköz
        • Kudret Kurnaz
        • Bülent Bayraktar
        • Mehmet Özer
        • Hilal Kızılkaya
        • Özkan Demir
        • Musa SARI
        • Onur Alimoğlu
        • Murat Karahan
        • Gökhan GÖRGÜLÜARSLAN
        • Cevat ÇELİK
        • Fatih Yılmaz
        • Suat Dervişoğlu
        • Fatih Aksoy
        • Mehmet Şerif Olçaş
        • Oğuz Alp ÇAĞLAR
        • Dr. Vural Karagül
        • Adem Çelik
        • Mustafa Gözlet
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İç Kontrol
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • İZMİR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kalite ve Koordinasyon Kurulu
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Defterdarlığı
      • İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Projeler
    • Kamu Yatırım Programları
    • Etik Komisyonu
    • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

İzmir Barosunun Harmandalı Geri Gönderme Merkezi’nde Avukatların Yaşadığı Hak İhlali İddiaları Hakkında Kamuoyu Duyurusu

23.05.2019
 
“14/05/2019 tarihinde İzmir Barosu mensubu sekiz avukat ve bir tercüman adli yardım görevlerini ifa etmek amacıyla geldikleri Harmandalı Geri Gönderme Merkezi’ nde hukuk dışı bir muameleyle karşılaşmışlardır. Meslektaşlarımız ve görevini yapmakta olan tercüman saat 14:00 ile 17:30 arasında hukuka aykırı olarak özgürlüklerinden yoksun bırakılmış, görev yapmaları engellenmiş, müvekkillerine ve dosyalarına erişimleri imkansız kılınmıştır. İki saati aşan bir süre boyunca sekiz avukat ve bir tercümanın avukat görüşme odalarının bulunduğu koridorun her iki kapısı da kapatılarak yardım çağrılarının yanıtsız bırakılması, kapının açılmasının ardından da dışarı çıkmalarının fiili müdahale ile engellenmesi, bu süre içerisinde tuvalet, su gibi insani ihtiyaçlarını karşılama olanaklarından yoksun bırakılmaları Türk Ceza Kanununun 64/2-b fıkrasında düzenlenen işkence suçu kapsamında eylemlerdir. 

Harmandalı Geri Gönderme Merkezinde yaşanan bu olay hak ihlallerinin ilki olmadığı gibi maalesef münferit de değildir. Geri Gönderme Merkezinde görevini yapmaya çalışan avukatların maruz kaldığı ihlaller merkezde tutulan tüm yabancıların karşı karşıya kaldıkları ihlallerden bağımsız olmadığı gibi özünde merkezde tutulan yabancıların uğradığı hak ihlallerini gizlemeye iltica hakkına ve avukatlık hizmetlerine erişimlerini engellemeye yönelik sistematik bir uygulamadır. 

Harmandalı Geri Gönderme Merkezi tarafından görev yapmaya çalışan avukatların merkez binasına girişte çantaları aranmakta, avukatlar x-ray cihazından geçmeye zorlanmakta, bahçe giriş nizamiyesi ile kurum binası arasındaki 200 mt kadar yol özel güvenlik nezareti olmadan geçilememekte ve avukatlar binaya giriş ve çıkışta kendilerine nezaret edecek özel güvenlik görevlisini beklemek, onunla bu yolu yürümek, gerektiğinde tuvalete dahi özel güvenlik ile gitmek zorunda bırakılmaktadır. Ayrıca avukatların telefon ile binaya girişi de idare tarafından engellenmektedir.

İhlaller başta sağlık hizmetlerine erişememe, kötü muamele, hakaret, darp, uygun koşullarda barınamama, temizlik malzemesi ve sıcak suya erişememekten kaynaklanan yaygın bulaşıcı deri hastalıkları, yeterli beslenememe, çocukların merkezde mahremiyetten yoksu tutulmaları ve eğitim haklarından mahrum bırakılmaları, avukata erişememe, gönüllü geri dönüşe zorlanma, bulaşıcı hastalık riski, hassas gruplara gerekli özen ve önceliğin tanınmaması, telefon haklarını kullanmama konularında yoğunlaşmaktadır. Bu muamelelere muhatap olan yabancılar maruz kaldıkları ihlaller karşısında sınır dışı edilme tehdidi ve korkusuyla şikâyetçi olamamaktadır. Yabancıların tüm bu ihlaller karşısında beden ve ruh sağlığı bozulmakta hatta intihara varan vakalar yaşanmaktadır.” ifadeleri yer almaktadır. 

Harmandalı Geri Gönderme Merkezinin mevcut durumu, yabancılara sağlanan hizmetler, avukatların merkeze kabul prosedürleri,  avukatlara ayrılan görüşme bölümünün fiziki şartları, avukat, yabancı, uzman görüşme prosedürleri ve 14/05/2019 tarihinde gerçekleşen olay aşağıda belirtilmiştir.

Merkezimiz Avrupa Birliği IPA (Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı) projesi ile 2016 yılında 750 kişi kapasite ile faaliyete geçmiştir. Harmandalı Geri Gönderme Merkezi’nde yabancılar idari gözetim altında kaldıkları süre içerisinde beslenme, sıcak su, spor salonu, televizyon, çocuk oyun alanı ve anasınıfı, ibadethane, kütüphane gibi olanaklardan yararlanma, ilk ve acil sağlık yardımı alma, adli yardım talebinde bulunma, avukatı ve ziyaretçileri görüşme, telefon ile görüşme, dilekçe hakkından faydalanma, şikayet ve taleplerini iletme, uluslararası koruma başvurusunda bulunma, hakkında yürütülen işlemlere itiraz etme ve dava açma haklarına sahiptir. 

Avukatların merkezimize kabulleri 16/12/2015 tarihli Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Geri Gönderme Merkezleri Yönergesinin Ziyaretlerde Uyulacak Esaslar başlığında bildirilen hususlar gereğince yerine getirilmektedir. Merkezimizde 3 adet avukat görüşme odası bulunmakta her odada masa, sandalye ve klima bulunmaktadır. Odaların bulunduğu bölgeye geçiş, akıllı kilit kapı sistemiyle yapılmakta olup kurum personellerinde akıllı kapı kart okuyucuları bulunmaktadır. Avukatlar yabancı ile görüşmelerini kapıları kapanabilen yabancıyla bire bir görüşebileceği odalarda yapmaktadır. Söz konusu odalar kesinlikle kilitlenmemektedir, güvenlik sebebi ile odaların bulunduğu koridor katı kitli tutulmaktadır.  Görüşme odalarının olduğu bu bölümde avukatların kullanabildiği su sebili bulunmakta olup tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri fiziki şartlar tesis edilmiştir.  

Merkezimizde 2018 yılında 772 farklı avukat, 1544 yabancı ile 1578 defa görüşme yapmıştır. 2019 yılının ilk beş ayında ise 610 avukatın hukuki danışmanlık amacıyla 533 yabancı ile görüşmesi sağlanmış olup avukata erişim konusunda 2018 yılına göre çok daha yüksek bir rakama ulaşılacağı anlaşılmaktadır. Rakamlardan da anlaşılacağı gibi merkezde barınan yabancılar ile avukatların görüşmelerinin önünde herhangi bir engel bulunmamaktadır. 

Merkezimiz 15478 metre karelik bir kapalı alanda 8 blokta 28 kat ve 126 odadan oluşmaktadır. Bina içerisine dağılmış vaziyette 750 kişi barınmaktadır. Böylesine devasa bir alanda ziyaretçi ve avukat görüşmelerinin gerçekleştirilmesi için aşağıda açıklanacak prosedüre göre hareket edilmesi gerekmektedir;
 “Avukatlar nizamiyeden giriş yaptıktan sonra güvenlik görevlisi eşliğinde avukat görüşme odalarına alınır. Görüşme odalarında çalışan güvenlik görevlisi yabancıların bilgilerini ve avukatların taleplerini içeren dilekçeyi teslim alır. Güvenlik görevlisi teslim aldığı dilekçeleri güvenlik kayıt personeline götürerek yabancıların merkezde olup olmadığını kontrol eder. Merkezde olduğu tespit edilen yabancılar kayıt personeli tarafından liste olarak çıkartılır ve yabancıların katlardan indirilerek avukat görüşme odasına alınmasını sağlar. Güvenlik görevlisi tarafından dilekçeler uzman personele getirilir. Avukatlar yabancılar ile görüşürken uzmanlar yabancının dosyasını hazırlar ve hazırlanan dosyalar ile birlikte avukatla görüşmek üzere görüşme odalarına gider. Uzman personel tarafından dosya avukata gösterilir ve dosya hakkında görüşme sağlanır. Avukat dosya incelemesini bitirdikten sonra, vekaleti bulunan avukata dosyanın bir örneği verilerek görüşme sonlandırılır. Avukatın yabancı ile görüşmeye devam etmek istemesi halinde görüşme sürdürür.” 

14/05/2019 tarihinde gerçekleşen olayın kamera görüntüleri incelendiğinde avukatların 14:10’da avukat bekleme odasına girdikleri, burada görüşme talep dilekçelerini hazırladıkları ve güvenlik personeline dilekçelerini ilettikleri, iletilen dilekçelerde görüşme yapılmak istenen yabancılar ve dosyalarının hazırlanmak üzere sistemden kontrol edilmek için güvenlik personelinin avukatların yanından ayrıldığı görülmüştür. Yabancıların avukatlara beyan ettikleri bilgileri ile idareye beyan ettikleri bilgiler arasında farklılık olması sebebiyle yabancının ve dosyasının tespiti uzun sürebilmektedir. 

Talep dilekçelerinin aynı anda güvenlik personeline verilmesi ve yukarıda belirtilen dilekçelerde isimler ile kurumda kayıtlı isimlerin farklı yazılması sebebiyle yabancıların tespit edilmelerinin zaman aldığı ve avukatlar müvekkilleri ile 15:52 de görüştükleri, 
Söz konusu zaman diliminde avukatların belirli aralıklarla hem uzman personellerle hem de güvenlik görevlileriyle birden fazla görüştükleri tespit edilmiş olup herhangi bir şikayetlerinin bulunmadığı görülmüştür. Bu yüzden haber metninde de geçen 2 saati aşan süre bekletildikleri ve 14:00 ile 17:30 arasında hukuka aykırı olarak özgürlüklerinde yoksun bırakıldıklarına dair iddiaların kamera görüntüleri incelendiğinde de tamamen asılsız oldukları görünmektedir. 

Tüm bu işlemlerin üzerine bahsedildiği gibi avukatların avukat görüşme odalarının olduğu bölümde kapalı kalmadıkları, sadece yabancıların kendileriyle görüşme yapabilmesi için güvenlik görevlisi tarafından hazırlanması sırasında ve yabancıyla ilgili evrak talepleri üzerine güvenlik personelinin yanlarından ayrıldığı sürelerde yalnız kaldıkları, , olayda belirtilen saat aralıklarında güvenlik personelinin yanlarına gittiği sırada kendileri için bir talep iletmedikleri, kamera kayıtlarında herhangi bir rahatsızlık belirtisinin ve yardım taleplerinin olmadığı, dışarı çıkmaya çalıştıklarında fiili müdahalede bulunulması gibi bir durumun söz konusu olmadığı, bölüm içerisinde su sebillerinin bulunduğundan suya erişimlerinin kısıtlanmasının söz konusu olmadığı tespit edilmiştir.

Basın açıklamasında bahsedilen iddiaların asılsız olduğunu kamuoyuna saygı ile duyurulur.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • YİKOB
  • İlan Portalı
ANA BİNA: İzmir Valiliği Anafartalar Cad. No:2 Konak-İZMİR EK BİNA: Milli Kütüphane Cad. No:33 Kat1-2-6 Konak-İZMİR
Telefon: 0(232) 455 8282 - Fax: 0(232) 441 9183 - e-posta: izmir@icisleri.gov.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız