T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Şiddetin en yaygın biçimlerinden biri olan kadına yönelik şiddet, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de mücadele edilmesi gereken önemli bir sorun alanı olarak varlığını sürdürmekte; kadının ekonomik ve toplumsal yaşamda daha aktif ve üretken olmasının önüne geçtiği gibi toplumun sosyal, kültürel, ekonomik ve politik yönlerden geri kalmasına neden olmaktadır.
Kadına yönelik şiddetle mücadele; çok yönlü, bütüncül bir yaklaşımı ve toplumun tüm kesimlerinin ortak ve kararlı mücadelesini gerektirir. Dolayısıyla çalışmaların, disiplinler arası bir yaklaşımla yürütülmesi ve ilgili tüm tarafların önleme, koruma, cezalandırma ve politika boyutuyla sürecin içinde yer alması büyük önem arz etmektedir.
Bilindiği üzere iç hukukumuzda şiddetle mücadeleye ilişkin standartlar; Kadına Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi, 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun, 6284 sayılı Kanuna İlişkin Uygulanma Yönetmeliği ve Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik ile belirlenmiştir. Bu düzenlemeler de pek çok maddesiyle şiddetin önlenmesi ve mağdurun korunması hususunda kurumlar arası koordinasyona ve bütüncül yaklaşıma referans vermektedir.
Gerek “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele 3. Ulusal Eylem Planı 2016-2020” gerek yürütülmekte olan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı (2018-2020)” çerçevesinde, ilgili kurum kuruluşların görev ve sorumlulukları belirlenmiş olup ilimizde kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda etkin hizmet sunulması hedeflenmiştir.
Koordinasyon Planı, ilgili Bakanlıklar ve Başkanlık tarafından 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü etkinlikleri kapsamında imza altına alınmış olan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadelede Kurumsal İşbirliği ve Eşgüdümün Artırılmasına Dair Protokol” çerçevesinde yürürlüğe girmiştir. Bahse konu Koordinasyon Planının 3.1.2. nolu maddesinde kadına yönelik şiddetle mücadelede yerel aktörlerin harekete geçirilmesi için her İl Valiliği tarafından genelge yayınlanması faaliyeti yer almıştır.
İlimizde kadına yönelik şiddetle mücadele alanında çalışan kurum ve kuruluşlar ve ilgili tüm taraflar işbu Valilik Genelgesinde belirlenen esaslar çerçevesinde ve Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından alınan kararlar doğrultusunda çalışmalarını sürdürmekle yükümlüdürler.
Kurumların hizmet sunumları, konunun hassasiyetine dikkat edilerek aşağıdaki temel çalışma ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirilir:
Yukarıda bahsi geçen yasal dayanaklar ve ilgili politika dokümanları temelinde ve belirtilen çalışma ilkeleri doğrultusunda, şiddetin önlenmesi ile şiddet mağdurlarının korunması sürecinde hizmet sunan kurum ve kuruluşlar, ilgili mevzuat ile ulusal ve yerel düzenlemeler çerçevesinde aşağıda yer alan sorumluluklarını yerine getirecektir.
YASAL DAYANAK
İlgi: (a) 24.11.2011 tarih ve 6251 Sayılı Kadına Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi’nin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
(b) R.G. 20.03.2012 Tarih ve 28239 Sayılı Nüshasında Yayımlanan 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun
(c)R.G. 18.01.2013 Tarih ve 28532 Sayılı Nüshasında Yayımlanan 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanuna İlişkin Uygulama Yönetmeliği
(ç) R.G. 22.10.2014 Tarih ve 29153 Sayılı Nüshasında Yayımlanan Geçici Koruma Yönetmeliği
(d) R.G. 17.03.2016 Tarih ve 29656 Sayılı Nüshasında Yayımlanan Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik
(e) İzmir Valiliği Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’nün 28.05.2018 Tarih ve 27316 Sayılı Valilik Oluru ile yayımlanan, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı
(f) 06.12.2012 tarihli ve 28489 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 6360 Sayılı Kanunun 17. Maddesi ile 5393 Sayılı Belediye Kanun
(g) 05.01.2013 Tarih ve 28519 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kadın Konukevlerinin Açılması Ve İşletilmesi Hakkında Yönetmelik
ŞİDDETİN ORTAYA ÇIKARILMASI:
Şiddetin Ortaya Çıkarılmasında Kamu Görevlilerinin/Tanıkların Yükümlülükleri:
Kadına yönelik şiddetin ve aile içi şiddetin ortaya çıkarılmasında adli rapor çok önemli bir delil teşkil etmektedir. 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun) kapsamındaki veya kadına yönelik şiddet içeren her türlü adli vakanın muayenesi ve rapor tanziminde; Sağlık Bakanlığı’nın 22.09.2005 tarih ve 2005/143 Sayılı adli Tabiplik Hizmetleri’nin Yürütülmesinde Uyulacak Esaslar Genelgesi uyarınca işlem yapılacaktır. Tanzim edilecek raporlarda: Genelgenin ekinde yer alan “Adli Rapor Formları” kullanılacaktır. Bu formların eksiksiz bir şekilde doldurulmasına özen gösterilecektir. Bu kapsamsa; cinsel şiddet mağdurlarının mutlaka psikiyatrik muayenesi yapılarak mağdurun onayı ile vücudundaki darp izlerinin fotoğrafı çekilerek forma eklenecektir. Ayrıca şiddet mağdurunun talebi halinde, muayene sırasında avukatı da hazır bulunabilecektir.
Kadına yönelik şiddet ve aile içi şiddeti içeren başvuru ve vakalarda; öldürmeye teşebbüs, cinsel saldırı ve cinsel saldırıya teşebbüs suçlarından; İstanbul Sözleşmesi’nin 25. Maddesi gereğince derhal BARO’ya haber verilecek ve mağdurlara istemleri aranmaksızın uzman avukat atanacaktır. Mağdurun avukat istememesi durumunda bu istem, avukatın ve mağdurun birlikte imzaladığı bir tutanak ile kayıt altına alınacaktır.
6284 sayılı kanunun 7. Maddesinde de ifade edildiği üzere; şiddet veya şiddet uygulanma tehlikesinin varlığı halinde her birey bu durumu resmi makam veya mercilere ihbar edebilir. Bu bağlamda, söz konusu ihbar ve şikâyetlerin nasıl yapılacağı ile ilgili olarak;
başta kamu çalışanları olmak üzere tüm vatandaşlarımızın bilinçlendirilmesine gayret edilecektir. Bu maksatla ; “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu” üyesi kurum/kuruluşların aktif katılımı ve desteği ile Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi (ŞÖNİM) tarafından broşür, duyuru, kamu spotu benzeri bilgilendirici duyurular hazırlanacaktır. Hazırlanan bu duyuruların yine komisyon üyeleri yardımıyla tüm kamu kurum ve kuruluşlarına ve vatandaşlara duyurulması sağlanacaktır.
Bu madde gereğince; kendisine ihbar gelen kamu görevlilerinin işlem yapma zorunluluğu vardır. İşlem yapmayan kamu görevlilerinin; İstanbul Sözleşmesi’nin 29. Maddesi gereğince tazminat yükümlülüğü olduğu, ilgili kamu görevlilerine hatırlatılarak dikkatleri çekilecektir.
GENEL HÜKÜMLER
Bu genelgenin amacı; başta İstanbul Sözleşmesi ve 6284 Sayılı Kanun olmak üzere mevzuat ve 2020-2021 yıllarını kapsayan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı’nda yer alan; ailenin korunması, kadına yönelik şiddetin önlenmesi, aile içi (ev içi) şiddetin önlenmesi ve bu tür şiddet ile mücadele edilmesi ile ilgili hususların uygulanmasına dair usul ve esasları tespit etmek, uygulamadan doğan sorunlara çözüm bulmak ve idarenin tasarrufunda yapılan düzenlemeleri açıklamaktır.
Söz konusu tespit ve açıklamalar; müteakip maddelerde konu başlıkları halinde açıklanmıştır.
Buna göre;
b. İlgi (b) kanunun 10. Maddesi gereğince; “hakkında barınma yeri sağlanması ile ilgili koruyucu tedbir kararı verilen kişiler ŞÖNİM tarafından öncelikle AÇSHİM’ e bağlı Konukevleri’ ne yerleştirilecektir. Bu tesisler dolu olduğu takdirde bu kişiler yine ŞÖNİM’ in koordinesinde diğer kamu kurum ve kuruşlarına ait sosyal tesis veya benzeri yerlere sevk edilecektir.” Bu maksatla; kamu kurum/kuruluşlarına ait sosyal tesis ve benzeri yerlerde her ilçeden 2 (iki) yatak kapasitesinin belirlenmesi için talimat verilmesi sağlanacaktır. Verilen talimat sonrası genelgenin yürürlüğe girmesi ile birlikte kamu kurum/kuruluşları en kısa zamanda ve bir defaya mahsus olmak
-GBT sorgulaması
-Sağlık muayenesi
-Sosyal inceleme
SON HUSUSLAR:
İlimizde ailenin korunması, kadına yönelik şiddetin önlenmesi, aile içi şiddetin önlenmesi ve bu tür şiddet ile mücadele edilmesi ile ilgili hususların uygulanmasına dair yapılacak tüm işlemler ve hizmetler insan haysiyeti ile temel hak ve hürriyetler dikkate alınarak bu genelgede belirtilen hususlar esas olmak suretiyle yürütülecektir. Ayrıca bu kapsamda yapılacak iş ve işlemlerde ulusal ve uluslararası yargı kuruluşları ve diğer kuruluşlar nezdinde oluşabilecek problemlere mahal verilmeyecektir.
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından İzmir İl Eylem Planı kapsamında yapılacak ihtiyaç analizleri sorun tespit ve çözüm önerileri dikkate alınarak genelge her yıl revize edilecektir.
Bu genelge yazısına istinaden Kadına Yönelik Şiddetle Mücadelede Kurumsal İşbirliği ve Eşgüdümün Artırılmasına Dair Protokol’de yer alan kurum ve kuruluşlar başta olmak üzere ilimizde bulunan tüm kamu kurum ve kuruluşlarına yazılı olarak tebliğ edilecek ve tebliğini müteakip derhal yürürlüğe konacaktır.
İş bu Genelgede yer alan esaslar dikkate alınarak sorumlu kurum ve kuruluşlar tarafından üstlenilen görevleri koordineli olarak, eksiksiz ve titizlikle yerine getirmeleri, uygun yönlendirme ve rehberlik sağlamaları ve gerçekleştirilen çalışmaların Vali Başkanlığında toplanan Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonuna sunulmak üzere Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne iletilmesi hususunda;