Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

İZMİR VALİLİĞİ
İZMİR VALİLİĞİ
İZMİR VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valilerimiz İç Kontrol İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Mevzuat
  • İZMİR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Bilgi Edinme Hakkı Hizmet Birimleri Projeler Kamu Yatırım Programları Etik Komisyonu Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
19
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Süleyman Elban
      • Vali Yardımcıları
        • Kamil Köten
        • Mehmet Gödekmerdan
        • Hikmet Dengeşik
        • Ahmet Yılmaz
        • Mehmet Sadık Tunç
        • İsmail Çorumluoğlu
        • Ünal Çakıcı
        • Adem Arslan
        • Hüseyin Karameşe
        • Gökay Özkan
        • Faik Arıcan
        • Ümit Cavuldak
        • Nur Sevinç Özbek Çakas
        • Görev Bölümü
      • Kaymakamlar
        • Zekeriya Güney
        • Mahmut Halal
        • Murat Mete
        • İbrahim Süha Karaboran
        • Avni Oral
        • Ömer Niğdelioğlu
        • Muzaffer Şahiner
        • Mahmut Nedim Tunçer
        • Mehmet Maraşlı
        • Fatih Görmüş
        • Cevat Gün
        • Mehmet Türköz
        • Kudret Kurnaz
        • Bülent Bayraktar
        • Mehmet Özer
        • Hilal Kızılkaya
        • Özkan Demir
        • Musa SARI
        • Onur Alimoğlu
        • Murat Karahan
        • Gökhan GÖRGÜLÜARSLAN
        • Cevat ÇELİK
        • Fatih Yılmaz
        • Suat Dervişoğlu
        • Fatih Aksoy
        • Mehmet Şerif Olçaş
        • Oğuz Alp ÇAĞLAR
        • Dr. Vural Karagül
        • Adem Çelik
        • Mustafa Gözlet
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İç Kontrol
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • İZMİR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kalite ve Koordinasyon Kurulu
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Defterdarlığı
      • İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Projeler
    • Kamu Yatırım Programları
    • Etik Komisyonu
    • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

Aile İçi ve Kadına Yönelik Şiddet ile Mücadele Hakkında Genelge

17.09.2020

Şiddetin en yaygın biçimlerinden biri olan kadına yönelik şiddet, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de mücadele edilmesi gereken önemli bir sorun alanı olarak varlığını sürdürmekte; kadının ekonomik ve toplumsal yaşamda daha aktif ve üretken olmasının önüne geçtiği gibi toplumun sosyal, kültürel, ekonomik ve politik yönlerden geri kalmasına neden olmaktadır.

Kadına yönelik şiddetle mücadele; çok yönlü, bütüncül bir yaklaşımı ve toplumun tüm kesimlerinin ortak ve kararlı mücadelesini gerektirir. Dolayısıyla çalışmaların, disiplinler arası bir yaklaşımla yürütülmesi ve ilgili tüm tarafların önleme, koruma, cezalandırma ve politika boyutuyla sürecin içinde yer alması büyük önem arz etmektedir. 

Bilindiği üzere iç hukukumuzda şiddetle mücadeleye ilişkin standartlar; Kadına Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi, 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun, 6284 sayılı Kanuna İlişkin Uygulanma Yönetmeliği ve Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik ile belirlenmiştir. Bu düzenlemeler de pek çok maddesiyle şiddetin önlenmesi ve mağdurun korunması hususunda kurumlar arası koordinasyona ve bütüncül yaklaşıma referans vermektedir.

Gerek “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele 3. Ulusal Eylem Planı 2016-2020” gerek yürütülmekte olan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı (2018-2020)” çerçevesinde, ilgili kurum kuruluşların görev ve sorumlulukları belirlenmiş olup ilimizde kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda etkin hizmet sunulması hedeflenmiştir.

Kadına yönelik şiddetle topyekûn mücadele edilmesi, Üçüncü Ulusal Eylem Planı doğrultusunda, uygulamada öne çıkan sorunlar ve çözüm önerileri değerlendirilerek Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı işbirliğinde 2020-2021 yıllarını kapsayan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı” hazırlanmıştır.

Koordinasyon Planı, ilgili Bakanlıklar ve Başkanlık tarafından 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü etkinlikleri kapsamında imza altına alınmış olan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadelede Kurumsal İşbirliği ve Eşgüdümün Artırılmasına Dair Protokol” çerçevesinde yürürlüğe girmiştir. Bahse konu Koordinasyon Planının 3.1.2. nolu maddesinde kadına yönelik şiddetle mücadelede yerel aktörlerin harekete geçirilmesi için her İl Valiliği tarafından genelge yayınlanması faaliyeti yer almıştır.

İlimizde kadına yönelik şiddetle mücadele alanında çalışan kurum ve kuruluşlar ve ilgili tüm taraflar işbu Valilik Genelgesinde belirlenen esaslar çerçevesinde ve Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından alınan kararlar doğrultusunda çalışmalarını sürdürmekle yükümlüdürler.

Kurumların hizmet sunumları, konunun hassasiyetine dikkat edilerek aşağıdaki temel çalışma ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirilir:

  • Güvenlik
  • Gizlilik
  • Saygı
  • Hak Temelli Yaklaşım
  • Kadının Güçlenmesi

Yukarıda bahsi geçen yasal dayanaklar ve ilgili politika dokümanları temelinde ve belirtilen çalışma ilkeleri doğrultusunda, şiddetin önlenmesi ile şiddet mağdurlarının korunması sürecinde hizmet sunan kurum ve kuruluşlar, ilgili mevzuat ile ulusal ve yerel düzenlemeler çerçevesinde aşağıda yer alan sorumluluklarını yerine getirecektir.

YASAL DAYANAK

İlgi: (a) 24.11.2011 tarih ve 6251 Sayılı Kadına Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi’nin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun

(b) R.G. 20.03.2012 Tarih ve 28239 Sayılı Nüshasında Yayımlanan 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun

(c)R.G. 18.01.2013 Tarih ve 28532 Sayılı Nüshasında Yayımlanan 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanuna İlişkin Uygulama Yönetmeliği

 

(ç) R.G. 22.10.2014 Tarih ve 29153 Sayılı Nüshasında Yayımlanan Geçici Koruma Yönetmeliği

(d) R.G. 17.03.2016 Tarih ve 29656 Sayılı Nüshasında Yayımlanan Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik

(e) İzmir Valiliği Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’nün 28.05.2018 Tarih ve 27316 Sayılı Valilik Oluru ile yayımlanan, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı

(f) 06.12.2012 tarihli ve 28489 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 6360 Sayılı Kanunun 17. Maddesi ile 5393 Sayılı Belediye Kanun

(g) 05.01.2013 Tarih ve 28519 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kadın Konukevlerinin Açılması Ve İşletilmesi Hakkında Yönetmelik

 

ŞİDDETİN ORTAYA ÇIKARILMASI:

Şiddetin Ortaya Çıkarılmasında Kamu Görevlilerinin/Tanıkların Yükümlülükleri:

Kadına yönelik şiddetin ve aile içi şiddetin ortaya çıkarılmasında adli rapor çok önemli bir delil teşkil etmektedir. 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun) kapsamındaki veya kadına yönelik şiddet içeren her türlü adli vakanın muayenesi ve rapor tanziminde; Sağlık Bakanlığı’nın 22.09.2005 tarih ve 2005/143 Sayılı adli Tabiplik Hizmetleri’nin Yürütülmesinde Uyulacak Esaslar Genelgesi uyarınca işlem yapılacaktır. Tanzim edilecek raporlarda: Genelgenin ekinde yer alan “Adli Rapor Formları” kullanılacaktır. Bu formların eksiksiz bir şekilde doldurulmasına özen gösterilecektir. Bu kapsamsa; cinsel şiddet mağdurlarının mutlaka psikiyatrik muayenesi yapılarak mağdurun onayı ile vücudundaki darp izlerinin fotoğrafı çekilerek forma eklenecektir. Ayrıca şiddet mağdurunun talebi halinde, muayene sırasında avukatı da hazır bulunabilecektir.

Kadına yönelik şiddet ve aile içi şiddeti içeren başvuru ve vakalarda; öldürmeye teşebbüs, cinsel saldırı ve cinsel saldırıya teşebbüs suçlarından; İstanbul Sözleşmesi’nin 25. Maddesi gereğince derhal BARO’ya haber verilecek ve mağdurlara istemleri aranmaksızın uzman avukat atanacaktır. Mağdurun avukat istememesi durumunda bu istem, avukatın ve mağdurun birlikte imzaladığı bir tutanak ile kayıt altına alınacaktır.    

6284 sayılı kanunun 7. Maddesinde de ifade edildiği üzere; şiddet veya şiddet uygulanma tehlikesinin varlığı halinde her birey bu durumu resmi makam veya mercilere ihbar edebilir. Bu bağlamda, söz konusu ihbar ve şikâyetlerin nasıl yapılacağı ile ilgili olarak;

başta kamu çalışanları olmak üzere tüm vatandaşlarımızın bilinçlendirilmesine gayret edilecektir. Bu maksatla ; “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu” üyesi kurum/kuruluşların aktif katılımı ve desteği ile Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi (ŞÖNİM) tarafından broşür, duyuru, kamu spotu benzeri bilgilendirici duyurular hazırlanacaktır. Hazırlanan bu duyuruların yine komisyon üyeleri yardımıyla tüm kamu kurum ve kuruluşlarına ve vatandaşlara duyurulması sağlanacaktır.

Bu madde gereğince; kendisine ihbar gelen kamu görevlilerinin işlem yapma zorunluluğu vardır. İşlem yapmayan kamu görevlilerinin; İstanbul Sözleşmesi’nin 29. Maddesi gereğince tazminat yükümlülüğü olduğu, ilgili kamu görevlilerine hatırlatılarak dikkatleri çekilecektir. 

GENEL HÜKÜMLER

Bu genelgenin amacı; başta İstanbul Sözleşmesi ve 6284 Sayılı Kanun olmak üzere mevzuat ve 2020-2021 yıllarını kapsayan “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı’nda yer alan; ailenin korunması, kadına yönelik şiddetin önlenmesi, aile içi (ev içi) şiddetin önlenmesi ve bu tür şiddet ile mücadele edilmesi ile ilgili hususların uygulanmasına dair usul ve esasları tespit etmek, uygulamadan doğan sorunlara çözüm bulmak ve idarenin tasarrufunda yapılan düzenlemeleri açıklamaktır.

Söz konusu tespit ve açıklamalar; müteakip maddelerde konu başlıkları halinde açıklanmıştır.

Buna göre;

  1. Mülki Amirlerce;
  2. Kadına yönelik şiddetle mücadelede görev alan kuruluşların hizmet sunumunun kolaylaştırılması için personel ve idari kapasiteleri yerel imkânlar dâhilinde arttırılacak, yeterli personel ve araç tahsisi sağlanacaktır.

       b. İlgi (b) kanunun 10. Maddesi gereğince; “hakkında barınma yeri sağlanması ile ilgili koruyucu tedbir kararı verilen kişiler ŞÖNİM tarafından öncelikle AÇSHİM’ e bağlı Konukevleri’ ne yerleştirilecektir. Bu tesisler dolu olduğu takdirde bu kişiler yine ŞÖNİM’ in koordinesinde diğer kamu kurum ve kuruşlarına ait sosyal tesis veya benzeri yerlere sevk edilecektir.” Bu maksatla; kamu kurum/kuruluşlarına ait sosyal tesis ve benzeri yerlerde her ilçeden 2 (iki) yatak kapasitesinin belirlenmesi için talimat verilmesi sağlanacaktır. Verilen talimat sonrası genelgenin yürürlüğe girmesi ile birlikte kamu kurum/kuruluşları en kısa zamanda ve bir defaya mahsus olmak

  1. üzere ŞÖNİM’e yazı ile bildirilecektir.  ŞÖNİM tarafından talep edildiği halde bu yerler dolu olduğu gerekçesi ile verilmediği takdirde; ilgili kamu kurum/kuruluşu tarafından odanın verilmeyiş gerekçesi yazılı olarak ŞÖNİM’e bildirilecektir.
  2. Şiddetle mücadele alanında deneyimli (kuruluş müdürü, sosyal çalışmacı, psikolog, kolluk görevlisi, sağlık personeli vb.) personelin, görev yerinin sık değişmesini önlemek için gerekli tedbirler alınacaktır.
  3. “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme, Değerlendirme Komisyonları”nın ildeki üst düzey yöneticilerin katılımı ile düzenlenmesi, etkin sonuçların alınması sağlanacaktır.
  4. Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Ulusal Eylem Planları, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı ile Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planının ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından etkin uygulanması için düzenli izlenmesi ve değerlendirilmesi sağlanacaktır.
  5. "Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme, Değerlendirme Komisyonlarının" etkinliğinin ilçe düzeyinde sağlanması için kaymakamlar başkanlığında ilgili kurum amirlerinin katılımı ile düzenli olarak toplanması sağlanacaktır.
  6. İl düzeyinde kadına yönelik şiddetin önlenmesinde toplumsal farkındalık ve birlikte mücadelenin sağlanması amacıyla bilinçlendirme ve farkındalık çalışmalarına ağırlık verilecektir.
  7. Kolluk Kuvvetleri;
  8. 6284 sayılı Kanun kapsamında kolluk birimlerine gelen mağdura yönelik iş ve işlemler; kişilerin kendilerini rahat hissedebilecekleri, fiziki koşullar olarak uygun ortamlarda bu alanda eğitim almış, tercihen kadın personel tarafından gerçekleştirilecektir.
  9. Aile İçi ve Kadına Karşı Şiddet Olayları Kayıt Formu, tedbir kararı alınıp alınmadığına veyahut kişinin tedbir talebi olup olmadığına bakılmaksızın her vaka için eksiksiz şekilde doldurulacaktır.
  10. Önleyici tedbir kararı olan şiddet uygulayanların geçmiş suç ve mükerrer şiddet kayıtları kolluk birimleri tarafından analiz edilerek vaka bazlı çalışılacak, riskli durumlarda tedbir kararlarının uygulanması titizlikle takip edilecektir.
  11. Koruma tedbirlerinin etkinliği açısından, şiddet mağdurunun daha önce başka şikâyetinin, soruşturma ve/veya davasının bulunup bulunmadığı mutlaka kontrol edilecektir.
  12. Süregelen şiddet vakalarının tespit edilmesi halinde şüpheli hakkında mükerrer olaylarla orantılı koruma tedbirlerine başvurulması hususunda yetkili makamların dikkati çekilecektir.
  13. Mağdurun hayatî tehlikesinin bulunması halinde, talebinin bulunup bulunmadığına bakılmaksızın 6284 sayılı Kanunun 3 üncü maddesi uyarınca geçici koruma altına alma tedbiri de dâhil olmak üzere yaşama hakkının korunmasını sağlamak amacıyla gerekli işlemler yürütülecektir.
  14. Hakkında barınma yeri sağlanmasına yönelik karar verilen mağdur, ivedilikle ŞÖNİM’e ulaştırılacaktır. Kadının il içi veya il dışı nakillerinde, ŞÖNİM tarafından talep edilmesi halinde kadına kolluk birimleri tarafından refakat edilecektir.
  15. "6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanun" ile "2521 sayılı Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanun"da yapılan değişikliklerle birlikte 6284 sayılı Kanun kapsamında haklarında tedbir kararı verilenlere "tabanca, yivsiz av tüfekleri, spor ve nişan tüfek ve tabancaları" taşıma/bulundurma izni verilmeyecek; önceden verilen taşıma/bulundurma silah ruhsatlarına istinaden tabanca ve tüfekleri olanların haklarındaki tedbir kararı kaldırılıncaya kadar tabanca ve tüfekleri muhafaza altına alınacaktır.
  16. 6284 sayılı Kanun kapsamında koruyucu veya önleyici tedbir kararlarının alınması ve yerine getirilmesi aşamasında şiddet mağduru ile şiddet uygulayan arasında uzlaşma ya da arabuluculuk önerilmeyecektir.
  17. Adli makamların, 6284 sayılı Kanun kapsamında aldığı tedbir kararlarının, Tebligat Kanununun 2 nci maddesi kapsamında kolluk vasıtası ile tebliğ edilecek ve kararlar ivedilikle yerine getirilecektir.
  18. Kadına yönelik şiddet fiilleri nedeniyle tutuklu veya hükümlü bulunan şahısların firar ya da tahliye durumlarında şiddet mağdurlarına yönelik koruyucu/önleyici tedbirler ilgili kurumlarla koordine sağlanarak ivedilikle alınacaktır.
  19. Kadın Acil Destek Uygulaması (KADES)’nın il-ilçe düzeyinde vatandaşa duyurulması ve kullanımının sağlanması konusunda gerekli bilgilendirme yapılacaktır.
  20. Asayiş alanında görev yapan kolluk görevlilerine, kadına yönelik şiddetle mücadele, görüşme teknikleri, şiddete maruz kalan kadına yaklaşım, erken yaşta ve zorla evliliklerle mücadele gibi konularda düzenli olarak eğitim ve bilgilendirme çalışmaları gerçekleştirilecektir.
  21. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünce;
  22. Kadına yönelik şiddetle mücadele kapsamında Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi ve kadın konukevlerinin kurumsal kapasitesi İl Müdürlüğünün imkânları çerçevesinde artırılarak, gerekli eğitimi almış yeteri kadar personel istihdam edilecektir.
  23. ŞÖNİM’lerin, 6284 sayılı Kanunun 14 üncü maddesi doğrultusunda yedi gün yirmi dört saat esasıyla çalışması için il düzeyinde gerekli tedbirler alınacaktır.
  24. Sosyal Hizmet Merkezleri bünyesinde oluşturulan kadın hizmetleri irtibat noktalarının, 6284 sayılı Kanun kapsamında mesleki müdahale ve izleme sürecinde etkin görev alması sağlanacaktır.
  25. Nüfusu 100 binin üzerinde olan il ve ilçe belediyelerinin kadın konukevi açması yönünde gerekli bilgilendirme ve rehberlik çalışmaları yürütülecektir.
  26. Yargı mercileri, mülki idare amirleri ve kolluk birimleri başta olmak üzere hizmet birimlerine iletilen tüm başvurularda, şiddet mağduru bireylere hızlı ve kolay erişimin sağlanmasına yönelik gerekli tedbirlerin alınması sağlanacaktır.
  27. ŞÖNİM’ e kişisel başvuru yaparak barınma talebinde bulunan kişilerin talebi; ilgi (c) yönetmeliği 11 ve 12. Maddeleri gereği beyanı esas alınarak başlatılacaktır. Ancak; misafir edilecek kişiden kaynaklanması muhtemel riskleri (terör, bulaşıcı hastalık vb.) en aza indirmek maksadıyla; ŞÖNİM tarafından ihtiyaç duyulduğu takdirde; aşağıdaki tedbirlerden biri veya birkaçına başvuruda bulunabilir:     
  28. -GBT sorgulaması

    -Sağlık muayenesi

    -Sosyal inceleme

  29. Kanunun 15 inci maddesi uyarınca yargı mercileri tarafından iletilen Mesleki inceleme taleplerinin karşılanabilmesi için AÇSH İl Müdürlüğü koordinasyonunda, ŞÖNİM ve Sosyal Hizmet Merkezleri arasında gerekli iş bölümü hızla yapılacaktır.
  30. 6284 sayılı Kanun kapsamında inceleme gerçekleştirilirken, mağdur ve çevresi bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilecek ve kişi ihtiyaç duyabileceği diğer sosyal hizmet müdahalesi hakkında bilgilendirilecektir.
  31. Kadına yönelik ve/veya aile içi şiddet vakalarına müdahale sırasında şiddet mağduru ve/veya şiddete tanıklık etmiş çocuğun durumu 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu çerçevesinde değerlendirilecektir.
  32. Barınma ihtiyacı bulunan ve ŞÖNİM tarafından Kanun kapsamında değerlendirmesi yapılan ancak akıl ve ruh sağlığı yerinde olmadığı gözlemlenen veya bedensel engeli nedeniyle sürekli bakıma ihtiyaç duyan engelli kadınlar, 2017/02 sayılı Engelli Bireylerin Acil Yerleştirilmesi Hakkında Genelge gereği bekletilmeksizin durumlarına uygun engelli bakım ve rehabilitasyon merkezlerine yerleştirilecektir.
  33. Barınma ihtiyacı bulunan ve ŞÖNİM tarafından 6284 sayılı Kanun kapsamında değerlendirilmesi yapılan ancak altmış yaş üzeri kadın ya da gebe çocuk olduğu tespit edilen mağdurlar, ivedilikle durumlarına uygun sosyal hizmet kuruluşlarına yerleştirilecektir.
  34. İlde şiddet vakasının gerçekleşmesi halinde, vakaya ilişkin yazılı, görsel ve işitsel medya ile internet ortamında çıkan haberler takip edilerek mesleki inceleme başta olmak üzere gerekli işlemler gizlilik ilkesine riayet edilerek gerçekleştirilecek ve hızlı bilgi akışı sağlanacaktır.
  35. 6284 sayılı Kanunun uygulanmasında görev alan kurum ve kuruluşlar başta olmak üzere ilgili tüm taraflarla işbirliği içinde kadına yönelik şiddetle mücadele ve yasal mevzuata ilişkin eğitim çalışmaları gerçekleştirilecek, hizmet içi eğitim çalışması gerçekleştirilen ilgili kurumlara gerekli rehberlik sağlanacaktır.
  36. İl ve ilçe düzeyinde sosyal hizmet sunumunda görevli tüm meslek elemanları ile Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP) personeline, kadına, çocuğa ve aile bireylerine yönelik şiddetle mücadele alanında sistematik hizmet içi eğitim verilmesi sağlanacaktır.
  37. İl Sağlık Müdürlüğü ve Sağlık Kuruluşlarınca;
  38. Sağlık kuruluşlarına başvuranlardan şiddet mağduru oldukları tespit edilenler hakkında Cumhuriyet Savcılığına ve ŞÖNİM’e ivedilikle bildirimde bulunulacak, bireylere hakları ve başvuru mekanizmaları hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
  39. Kadına yönelik şiddet sonucu oluşan bulgular eksiksiz teşhis edilecek, şiddet mağduru bireyin ihtiyaç duyduğu tıbbi bakım ve psikolojik destek titizlikle sunulacak, mağdurun örselenmemesi için gerekli tedbirler alınacaktır.
  40. Cinsel şiddet mağdurlarına yönelik sağlık kuruluşlarında gerçekleşen tıbbi ve adli muayene sürecinde ikincil travma ve örselenmeyi önleyecek şekilde gerekli tüm tedbirler alınacaktır.
  41. 6284 sayılı Kanun kapsamında hakkında 8/6 gizlilik kararı olan mağdurların, sağlık hizmetlerinden yararlanırken herhangi bir gecikme ya da aksaklıkla karşılaşmaması için gerekli tedbirler alınacaktır.
  42. Hakkında 6284 sayılı Kanunun 5/1-(h) ve 5/1-(ı) bentleri kapsamında tedbir kararı bulunan şiddet uygulayanın muayene ve tedavi süreci titizlikle takip edilecek ve kişinin tedaviyi reddetmesi veya sürdürmemesi durumları gecikmeksizin Cumhuriyet Savcılığına ve ŞÖNİM’e bildirilecektir.
  43. Kadın konukevinden hizmet alan, ancak kimliği yanında olmayan/kayıp olan mağdurların sağlık hizmetlerinden yararlanması için konukevi tarafından yapılan bildirim ve beyanlar dikkate alınarak gerekli kolaylık sağlanacaktır.
  44. Kadın konukevlerinden hizmet alan şiddet mağduru kadınlar ve beraberindeki çocukların sağlık hizmetlerine erişiminin kolaylaştırılması, muayene ve tedavilerinde öncelik tanınması, raporların hızlı tanzim edilmesine ilişkin gerekli düzenlemeler yapılacaktır.
  45. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından çalışanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği, kadına yönelik şiddet, kadına yönelik şiddete maruz kalan bireye yaklaşım ve bakım standartları konularında sürekli ve düzenli eğitimler yapılacaktır.
  46. İl Milli Eğitim Müdürlüğünce;
  47. Rehber öğretmenler ve diğer öğretmenler tarafından öğrenci velilerinden şiddete maruz kaldığı tespit edilen kişiler hakkında Cumhuriyet Savcılığına ve ŞÖNİM’e bildirimde bulunulacak; kişilere hakları ve başvuru mekanizmaları hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
  48. Şiddet öyküsü olduğu yönünde emareler taşıyan bireylere yasal hakları ve başvuru mekanizmaları hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
  49. Kız öğrenciler başta olmak üzere, tüm öğrencilerin okula devam durumları titizlikle izlenecek, devam sorunu olan öğrenciler tespit edilecek ve sorunun giderilmesi için gerekli işlemler yürütülecektir.
  50. İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görevli tüm eğitimcilere kadına yönelik şiddetle mücadele, yasal mevzuat ve başvuru mekanizmalarına ilişkin sistematik hizmet içi eğitimler düzenlenecektir.
  51. İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kadın konukevinden hizmet alan kadınların çocuklarının okullara nakil ve geçiş işlemleri zamana bağlı olmadan ve kontenjan şartı aranmadan gerçekleştirilecektir.
  52. 6284 sayılı Kanun kapsamında hakkında 8/6 gizlilik kararı olan mağdurlar ve beraberindeki çocukların, örgün ve yaygın eğitim hizmetlerinden yararlanırken herhangi bir gecikme ya da aksaklıkla karşılaşmaması için gerekli tedbirler alınacaktır.
  53. Okul Aile Birliği vasıtasıyla velilere yönelik aile içi ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında bilgilendirme çalışmaları gerçekleştirilecektir.
  54. Halk eğitim merkezlerinde kadınlara yönelik farklı branşlarda kurslar açılması sağlanacak, kayıt ve devam işlemlerinde şiddet mağdurlarına öncelik tanınacaktır.
  55. Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğünce;
  56. ŞÖNİM ve Konukevinden hizmet alan kadınların kayıtları yapılarak iş bulma, mesleki eğitim verme ve iş danışmanlığı hizmetlerinden öncelikle faydalanması sağlanacaktır.
  57. Şiddet mağduru kadınlara istihdama katılım ve iş edinmelerine yönelik mevcut kurslar, kontenjanlar ve uygulamalarda öncelik tanıyacak gerekli tedbirler alınacaktır.
  58. İl Müdürlüğü bünyesinde görevli personele şiddetle mücadele, yasal mevzuat ve başvuru mekanizmalarına ilişkin sistematik hizmet içi eğitimler düzenlenecektir.
  59. Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünce;
  60. 6284 sayılı Kanun kapsamında hakkında 8/6 gizlilik kararı olan mağdurlar ve beraberindeki çocukların, sosyal güvenlik hizmetlerinden yararlanırken herhangi bir gecikme ya da aksaklıkla karşılaşmaması için gerekli tedbirler alınacaktır.
  61. İl Göç İdaresi Müdürlüğünce;
  62. 6284 sayılı Kanun kapsamında şiddet mağduru olduğu değerlendirilen yabancı uyruklu kadınların kolluk birimi, adli merciler, sağlık birimleri ve ŞÖNİM’lerde yürütülen işlemleri sırasında gerekli tercüman desteği 7/24 esasıyla sağlanacaktır.
  63. Yabancı uyruklu kadınların şiddet mağduru olarak kolluk veya ŞÖNİM'e başvuru yapmaları durumunda, kaydı kontrol edilerek durumu değerlendirilecektir.
  64. Mülteci kadınlara yönelik ŞÖNİM ile işbirliği içerisinde toplumsal ölçekli programlar hazırlanarak yürütülmesi sağlanacak ve değerlendirme çalışmaları yapılacaktır.
  65. İl Göç İdaresi çalışanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği, kadına yönelik şiddet, kadına yönelik şiddete maruz kalan bireye yaklaşım, şiddete karşı başvuru mekanizmaları ve yasal mevzuat konularında sürekli ve düzenli eğitimler yapılacaktır.
  66. İl Müdürlüğü bünyesinde görevli personele kadına yönelik şiddetle mücadele, yasal mevzuat ve başvuru mekanizmalarına ilişkin sistematik hizmet içi eğitimler düzenlenecektir.
  67. Şiddet mağduru olmayan başvuruların gelmesi halinde ŞÖNİM’e yönlendirme yapılmadan, kendi mevzuatları çerçevesinde işlemler yürütülecektir.
  68. İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünce;
  69. 6284 sayılı Kanunun 8/6 ncı fıkrası kapsamında verilen gizlilik kararlarının mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde kişiye yapılacak tebligatlarda ŞÖNİM’e ait adres bilgilerinin kullanılmasına yönelik işlemler ivedilikle gerçekleştirilecektir.
  70. Korunan kişinin nüfus kaydına işlenen gizlilik şerhi, tedbir kararı süresinin sona ermesini takip eden on beşinci gün MERNİS veri tabanından silinecektir.
  71. Gizliliğe ilişkin tedbir kararının değiştirilmesi veya kaldırılması halinde nüfus müdürlüğü tarafından gecikmeksizin gerekli işlemler gerçekleştirilecektir.
  72. İl Müdürlüğü bünyesinde görevli personele kadına yönelik şiddetle mücadele, yasal mevzuat ve başvuru mekanizmalarına ilişkin sistematik hizmet içi eğitimler düzenlenecektir.
  73. İl Müftülüğünce;
  74. Kadına yönelik şiddetle mücadele, erken yaşta ve zorla evliliklerle mücadele konularında farkındalık artırma faaliyetleri gerçekleştirilecek, vaaz ve hutbelerde bu konulara yer verilecektir.
  75. Kadına yönelik şiddeti doğuran zihin kalıplarının ortadan kaldırılmasına yönelik sahih dini bilgiler doğrultusunda vatandaşların aydınlatılmasına yönelik etkinlikler düzenlenecektir.
  76. İl Müftülüğü bünyesinde görevli personele kadına yönelik şiddetle mücadele, yasal mevzuat ve başvuru mekanizmalarına ilişkin sistematik hizmet içi eğitimler düzenlenecektir.
  77. İzmir Baro Başkanlığınca;
  78. Şiddete maruz kalan ve şikâyetçi olan mağdurların maddi durumlarının yetersizliği halinde baro bünyesinde bulunan Adli Yardım Bürosu tarafından ücretsiz avukat ivedilikle tayin edilecektir.
  79. Baro bünyesinde 6284 sayılı Kanun kapsamındaki başvurulara ilişkin ayrı bir adli yardım listesi oluşturulması ve söz konusu mağdurlara konuya ilişkin bilgi ve birikim sahibi ve mümkün olduğu kadar kadın avukatların destek sunmasına ilişkin gerekli tedbirler alınacaktır.
  80. Baro bünyesinde görev yapan ve özellikle kadına yönelik şiddet mağdurlarına yönelik sıklıkla hukuki destek ve adli yardım sunan avukatlara yönelik belli aralıklar ile kadına yönelik şiddet, uluslararası ve ulusal mevzuat hükümleri, şiddet mağdurlarına yaklaşım vb. konularda hizmet içi eğitim faaliyetleri gerçekleştirilecektir.
  81. Üniversiteler ile Kadın Çalışmalarına ilişkin Araştırma ve Uygulama Merkezlerince;
  82. Kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda il düzeyinde detaylı politika oluşturma ve analize imkân sunan akademik araştırma ve çalışmalar gerçekleştirilecek, söz konusu çalışmalarda ilgili kurum ve kuruluşlardan destek sağlanacaktır.
  83. Üniversitede eğitim alan öğrencilere yönelik şiddetle mücadele, yasal mevzuat ve başvuru mekanizmaları konularında farkındalık artırıcı çalışmalar planlanacak, ilgili kurumlardan eğitici desteği sağlanacaktır.
  84. İlgili kurumlar tarafından gerçekleştirilecek eğitim ve farkındalık çalışmalarına uzman akademisyenlerin katkı ve katılımları sağlanacaktır.
  85. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca;
  86. 6284 sayılı Kanun kapsamında konukevi ve ŞÖNİM hizmetlerinden yararlanan mağdurlara yönelik bireyin ekonomik olarak güçlenmesi için gerekli maddi destek sağlanacaktır.
  87. Şiddet mağdurlarının kurumsal hizmet sürecinde oluşan acil ihtiyaçlarının ivedi olarak karşılanmasına yönelik gerekli maddi destek sağlanacaktır.
  88. 6284 sayılı Kanun kapsamında hakkında 8/6 gizlilik kararı olan mağdurlar ve beraberindeki çocukların, sosyal yardım hizmetlerinden yararlanırken herhangi bir gecikme ya da aksaklıkla karşılaşmaması için gerekli tedbirler alınacaktır.
  89. Denetimli Serbestlik Müdürlüklerince;
  90. Denetimli serbestlik altında bulunan ve madde bağımlılığı olan ve/veya öfke kontrolü konusunda ihtiyaçları olduğu tespit edilen yükümlülere yönelik bireysel ve grup ölçekli programlar hazırlanarak yükümlülerin katılımı ve izlenmesi sağlanacaktır.
  91. Denetimli serbestlik müdürlüğü bünyesinde görevli personele şiddetle mücadele, yasal mevzuat ve başvuru mekanizmalarına ilişkin sistematik hizmet içi eğitimler düzenlenecektir.
  92. Belediyelerce;
  93. 5393 sayılı Belediyeler Kanunu kapsamında nüfusu 100 bini aşan belediyeler konukevi açma sorumluluklarını yerine getirecektir.
  94. Kadının güçlenmesine yönelik destekleyici faaliyetler gerçekleştirilecek, kadınların meslek edinmesine yönelik kurs imkanları artırılarak belediye sınırları içerisinde mağdur kadınların kurslara katılımına ilişkin çalışmalar yürütülecektir.
  95. Belediyeler tarafından kadına yönelik şiddetle mücadele konularında bilgilendirme sağlanması, farkındalık artırılmasına ilişkin ilgili kurumlarla işbirliğinde ortak çalışmalar gerçekleştirilecektir.
  96. İzmir Kalkınma Ajansınca;
  97. Kadına yönelik şiddet ve kadının güçlenmesine yönelik ilgili kurumlar tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere teknik ve mali destek sağlanacaktır
  98. SON HUSUSLAR:

    İlimizde ailenin korunması, kadına yönelik şiddetin önlenmesi, aile içi şiddetin önlenmesi ve bu tür şiddet ile mücadele edilmesi ile ilgili hususların uygulanmasına dair yapılacak tüm işlemler ve hizmetler insan haysiyeti ile temel hak ve hürriyetler dikkate alınarak bu genelgede belirtilen hususlar esas olmak suretiyle yürütülecektir. Ayrıca bu kapsamda yapılacak iş ve işlemlerde ulusal ve uluslararası yargı kuruluşları ve diğer kuruluşlar nezdinde oluşabilecek problemlere mahal verilmeyecektir.

    Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından İzmir İl Eylem Planı kapsamında yapılacak ihtiyaç analizleri sorun tespit ve çözüm önerileri dikkate alınarak genelge her yıl revize edilecektir.

    Bu genelge yazısına istinaden Kadına Yönelik Şiddetle Mücadelede Kurumsal İşbirliği ve Eşgüdümün Artırılmasına Dair Protokol’de yer alan kurum ve kuruluşlar başta olmak üzere ilimizde bulunan tüm kamu kurum ve kuruluşlarına yazılı olarak tebliğ edilecek ve tebliğini müteakip derhal yürürlüğe konacaktır.

    İş bu Genelgede yer alan esaslar dikkate alınarak sorumlu kurum ve kuruluşlar tarafından üstlenilen görevleri koordineli olarak, eksiksiz ve titizlikle yerine getirmeleri, uygun yönlendirme ve rehberlik sağlamaları ve gerçekleştirilen çalışmaların Vali Başkanlığında toplanan Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonuna sunulmak üzere Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne iletilmesi hususunda;

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • YİKOB
  • İlan Portalı
ANA BİNA: İzmir Valiliği Anafartalar Cad. No:2 Konak-İZMİR EK BİNA: Milli Kütüphane Cad. No:33 Kat1-2-6 Konak-İZMİR
Telefon: 0(232) 455 8282 - Fax: 0(232) 441 9183 - e-posta: izmir@icisleri.gov.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız