T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İL HIFZISSIHHA KURULU KARARI
İzmir İl Hıfzıssıhha Kurulu, 1593 sayılı “Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 23 üncü maddesinde yazılı üyelerin katılımı ile İzmir Valisi Yavuz Selim KÖŞGER başkanlığında toplanmıştır. Yapılan toplantıda, Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 27 ve 72 nci maddeleri uyarınca aşağıdaki kararlar alınmıştır.
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 12.10.2020 tarihli ve E.16803 sayılı yazıları doğrultusunda; vatandaşlarımızın Anayasa ve kanunlarda koruma altına alınan seyahat özgürlüğünü temin etmek, sağlıklı ve güvenli yolculuk yapabilmelerini sağlamak, ülke kalkınması açısından önem arz eden karayolunda yolcu taşımacılığı sektörünün Covid-19 salgını nedeniyle yaşadığı kaybı minimize etmek ve sektörün karşılaştığı sorunlara çözüm getirmek amacıyla;
-Yolcu ve araç trafiğinin yüksek olan ilimizdeki otogarda bulunan polis denetim noktalarına, yurt içinde seyahat için otobüs bileti satın almak isteyen yabancı kişilerin geçerli seyahat belgesi, Türkiye Cumhuriyeti yetkili makamlarından verilmiş yabancı kimlik kartı, ikamet izni veya geçerli yol izin belgelerinin kontrolünün sağlanması amacıyla gerekli sorgulama/doğrulama yetkisinin verilmesine,
-Yurtiçi tarifeli ya da tarifesiz yolcu taşıma yetkisine sahip kişi/şirketlerin kendilerinden bilet almak isteyen yabancı kişileri öncelikle otogarlarda bulunan polis denetim noktalarına yönlendirmeleri ve bu birimlerce yabancı kişilerin seyahat edip edemeyeceğine yönelik sorgulamanın yapılarak seyahat etme izni bulunmayanların bilet almalarına ve otobüse binmelerine izin verilmemesine,
-Otogarlarda görev yapan kolluk personeli sayısının geçmiş yıllarda meydana gelen olay sayısı analizinin yapılarak belirlenmesi ve olay sayısı yüksek olan yerlerde personel sayısının artırılması, bu duruma olanak bulunmayan hallerde ise olay anında bu noktalara kolluk personelinin takviyesini kolaylaştıracak şekilde planlamaların yapılmasına,
-4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve 08.01.2018 tarihli ve 30295 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde belirtilen yetki belgesi olmadan ve/veya belge kapsamları dışında şehirlerarası yolcu taşımacılığı faaliyetini sürdüren ve haksız rekabete neden olan; can, mal ve yol güvenliğine tehdit oluşturan kişi/şirketlerin hukuksuz faaliyetlerinin engellenmesi amacıyla ilimiz otogarında ve yol güzergâhlarında denetimlerin artırılarak araçların yetki belgelerinin ve/veya kapsamlarının, yabancı kişilerin seyahat etme izinlerinin ve İlimiz/İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kurullarınca Covid19 salgınıyla mücadele kapsamında şehirlerarası yolcu taşıyan otobüslere yönelik alınan kararların denetimlerinin yapılmasına,
-Usulsüz yolcu taşımacılığı ile ilgili olarak 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolu Taşıma Kanunu ve Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde belirlenen esasları taşımayan ve/veya belge kapsamları dışında taşımacılık yapanlarla ilgili bahse konu aykırılığın durumuna göre Karayolları Trafik Kanununun 114 ile 121’nci maddeleri, Karayolu Taşıma Kanununun 26 ile 27’nci maddeleri ve Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 64 ile 72’nci maddelerinde yazılı hükümler uyarınca gerekli işlemlerin yapılmasına,
-Yurt içinde seyahat etme izni bulunmayan yabancı kişileri taşıyan kişi/şirketlere 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununun 102’nci maddesinin 2’nci fıkrasındaki “Geçerli seyahat belgesi, Türkiye Cumhuriyeti yetkili makamlarından verilmiş yabancıkimlik kartı, ikamet izni veya geçerli yol izin belgesi olmayan yabancı şahısların ülkeye girmesine, ülkeden çıkarılmasına, ülke içinde herhangi bir araç veya binek hayvan vasıtasıyla veya yaya olarak seyahat etmesine, barınmasına, konaklamasına imkân sağlayan kişiler ile mülkiyetindeki gayrimenkulü kiralayanlara, kanunlarda ayrıca suç olarak tanımlanmayan eylemler nedeniyle tespit edilen her bir yabancı sayısınca bin Türk Lirası idari para cezası verilir.” hükmü uyarınca gerekli işlemlerin yapılmasına,
-Yol kontrol ve arama noktalarında yapılan denetimlerde kontrolü yapılan aracın göçmen kaçakçılığı suçunun işlenmesinde kullanılan araç olduğunun tespit edilmesi halinde 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununun “Göçmen kaçakçılığı suçunda kullanılan araca elkoyma” başlıklı Ek 1’nci maddesi uyarınca gerekli işlemlerin yapılmasına,
-İlimiz/İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kurullarının aldıkları kararlara aykırı bir durum tespit edilmesi halinde anılan Kurul Kararı uyarınca gerekli işlemlerin titizlikle yapılmasına,
-Uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine,
Oy birliğiyle karar verilmiştir.Kamuoyuna Saygıyla Duyurulur.